За вересень подорожчало понад 65% соціальних продуктів

Опубликовано bashun - 10-10-2017 - 13:31

Вересень став місяцем суттєвого подорожчання м’яса та яєць, а загалом за місяць стали дорожчими понад 65% так званих соціальних продуктів харчування.

Про це повідомляє agropolit.com.

За даними експертів, сало додало за вересень 8,7 грн на одному кілограмі, вершкове масло — 5грн, яловичина — 3,2 грн, яйця й варена ковбаса — 2,5 грн, свинина, куряча тушка та м’який сир — 1,5 грн.

На кінець вересня кілограм сала в середньому по Україні коштував 60 грн, вершкове масло — 149,2 грн, яловичина — 111,2 грн, яйця — 19,4 грн за десяток, ковбаса варена — 72,7 грн, свинина — 102,9 грн, курка в тушці — 55,4 грн, сир жирністю 9% — 96,1 грн.

За даними державної статистики, у вересні сало найбільше подорожчало на Одещині — майже на 24 грн. на одному кілограмі, вершкове масло на Кіровоградщині — на 13,8 грн, яловичина на Одещині — на 11,4 грн, яйця на Хмельниччині додали 4,3 грн на одному десятку, варена ковбаса у Запорізькій області — 9,6 грн, свинина в Одеській області — 11 грн, куряча тушка у Кіровоградській області — 3,6 грн та м’який сир у Львівській області — 4,4 грн. Цінові рекорди у вересні ставила саме Одеська область.

"А от що дешевшало, то це гречка й овочі. Відзначимо здешевлення гречки одразу на 1,5 грн, цибулі — на 90 копійок, капусти, картоплі та буряку — на 60 копійок на кілограмі. Відтепер, гречка у середньому коштує 22,8 грн за кілограм, цибуля — 6 грн, капуста — 5,4 грн, картопля — 6,3 грн, а буряк —5,4 грн за кілограм. Зниження цін на овочі у вересні говорить про те, що виробники хочуть позбутися їх якнайшвидше. І спадаюча ціна в перший місяць осені говорить про те, що ми будемо свідками швидкого зростання взимку та навесні", — повідомляє експерт.

Причина значних цінових коливань між регіонами пояснюється, найчастіше, невисоким рівнем конкуренції за деякими продуктами в межах території. Іноді причина полягає у виробниках, іноді — в постачальниках або торгівлі.

"Якраз на рівень конкуренції місцева влада області чи міста може впливати через створення належних конкурентних умов, зокрема й через створення оптових продуктових ринків. Ще одним впливовим інструментом на цінову ситуацію є організація ярмарків, які здавна проводилися в Україні. Тому навіть після відміни цінового регулювання на соціальні продукти харчування влада має важелі впливу, але не примусові, а стимулюючі. І вона повинна ними користуватись".

Ukrainian

Читать еще