Молочний бізнес активізується

Дата публікації: 11-07-2017 - 15:03

З ростом цін і скороченням обсягу молока сировини, молочні компанії знову можуть зосередитися на своєму розвитку в питаннях стратегії цінності, а не стратегії обсягів.

Найбільші молочні компанії світу почали відновлювати активність після двох років істотного спаду.

Про це свідчать дані останнього літнього дослідження Rabobank, повідомляє Infoagro.

Як зазначається, з ростом цін і скороченням обсягу молока сировини, молочні компанії знову можуть зосередитися на своєму розвитку в питаннях стратегії цінності, а не стратегії обсягів.

Для кількох компаній питання полягає в тому, чи заходити в суміжні сектори, чи виходити з них. Для кооперативів відповідь нерідко полягає в консолідації основного молочного бізнесу та відмови від немолочних підприємств (Arla продала Rynkeby, FrieslandCampina шукає покупця для Riedel).

При цьому, деякі компанії диверсифікують непрофільні (немолочні) активи. (Компанія Danone придбала WhiteWave Foods, компанія Dean Foods придбала міноритарну частку в стартапі з виробництва безмолочних продуктів Good Carma Foods і компанію з виробництва соків Uncle Matt's Organic, а Bega Cheese придбала Mondelës в Австралії / Нової Зеландії).

Відновлення цін на молочні продукти в 2016 р відбулося занадто пізно, щоб знайти відображення в сукупному товарообігу провідних 20 компаній, які в 2016 р. скоротили оборот на 1,6% в порівнянні з попереднім роком, але показали зростання на 14,4% в доларовому еквіваленті з 2014 р (-1,3% і + 2,7% відповідно, в євро), відзначають експерти.

В цьому році нових учасників в списку немає, адже порогового значення € 4 млрд важко досягти, зростання сповільнилося через нестабільні цін, а ринок злиттів і поглинань зупинився з тієї ж причини. Однак, відбулися деякі зміни місць. Так, Nestle залишається у верхній частині списку за рахунок з R & R з виробництва морозива (тепер називається Froneri). Danone перемістився на друге місце, придбавши WhiteWave Foods. Це дозволило Danone випередити Lactalis, яка, незважаючи на придбання бізнесу в Румунії, Білорусі, Китаї, Чилі та США, перейшла на третє місце в списку.

таблиця

Експерти відзначають, що темпи злиття і поглинання в молочному секторі знову ростуть. У той час як в 2016 р в молочній промисловості було укладено всього 73 угоди, в першій половині 2017 року їх кількість вже сягає 50, причому половина з них в Європі.

Як прогнозується, ближче до наступного року буде зростати виробництво молока на північному сході США (створення СП за участю Dairy Farmers of America, Michigan Milk Producer Association, Foremost Farms і Glanbia - для будівництва та експлуатації нового заводу з виробництва сиру, де у Glanbia 50 % акцій). Також слід чекати зростання кількості злиттів і поглинань. У той же час, компанії будуть розглядати свою позицію в світі майбутніх ризиків, викликаних Brexit, потенційними і оголошеними змінами міжнародних торгових угод із наступними змінами в правилах, що стосуються екології та безпеки харчових продуктів по всьому світу.

Ukrainian

Читати ще