Потрапити на полицю: на яких умовах мережі працюють з фермерами

Дата публікації: 17-11-2017 - 13:30

Побачити свою продукцію на полицях торгових мереж — мрія кожного фермера. Куди потрібно звернутися та які вимоги задовольнити, аби ваш бренд став впізнаваним?

Про це розповіла журналіст Agravery.com

Напевне кожний малий та середній фермер хоч раз задумувався над тим, щоб не продавати свою продукцію перекупнику, а одразу домовитися із мережею супермаркетів. Проте на ділі все виявляється не так просто. В Україні не так багато компаній, які взагалі готові напряму співпрацювати з фермерами. 

За словами гендиректора Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексія Дорошенко, з точки зору прибутку мережам така співпраця не цікава і невідомо скільки протримаються такі проекти. Адже вони заробляють на тому, що продають свою продукцію круглий рік, а малий виробник не може забезпечити такі обсяги. «Мені досить часто доводилося стикатися із ситуацією, коли фермер каже, що хоче потрапити в торгову мережу. І коли я починаю їм розповідати про мінімальні умови, самі фермери починають розуміти, що для них це невигідно», — говорить Дорошенко.

Саме тому ми вирішили проаналізувати умови співпраці, аби фермери могли зрозуміти механізми, за допомогою яких можна потрапити на прилавки торгових мереж.

 

Мережа гіпермаркетів «Ашан»

фото: roof.in.ua

Слоган їхньої нової концепції — «Ми — за якісне, здорове і локальне». У зв'язку з цим вони запустили проект «Фермерські товари», який пілотно буде запущений в магазині Ашан Рів Гош, який відкриється в цьому році.

Співпраця

В усіх магазинах мережі є так звані «бастіони» органічних товарів — великий перелік товарів, доступні ціни, акцент на власні марки. Разом з тим вони приділяють велику увагу локальним, місцевим органічним продуктам. Кількість найменувань органічних продуктів, представлених на полицях магазинів, зростає щодня. Наша мета — представити максимально всіх українських виробників органічних продуктів. Потреба «органічної продукції» є практично в кожній групі товарів, тому, якщо ми не можемо покрити цю потребу товарами локального виробництва, ми імпортуємо цю продукцію з інших країн. На сьогодні органіка присутній практично у всіх категоріях: бакалія, молочні вироби, сири, овочі, фрукти. Але ми завжди відкриті до розгляду нових пропозицій по даному напрямку.

фото: rau.ua

Вимоги

Свіжі товари вимагають особливих температурних режимів при транспортуванні, зберіганні і реалізації. Основна особливість — часта зміна цін закупівель, іноді щотижня, іноді — щодня. Складність заключається в тому, аби знайти і погодити умови роботи саме з виробниками. Найчастіше виробник продає продукт з поля за готівковий розрахунок. Для міжнародних мереж така схема роботи виключається. Ще однією процедурною особливістю є обов'язкове проведення аудиту підприємства на предмет якості та безпеки продукції. Крім цього, кажучи про фермерські товари ми переслідуємо ще одну дуже важливу мету — познайомитися з самим фермером, з його сім'єю, якщо це сімейний бізнес, дізнатися його історію і переконатися в тому, що ми зможемо побудувати довгострокові відносини. Наше завдання — відібрати кращу пропозицію, щоб згодом ми могли гарантувати нашим клієнтам не тільки наявність товару на полицях, а й його високу якість, свіжість і смак.

Що стосується інших вимог до продукції — все залежить від категорії товарів. Для кожної категорії існують свої процедурні та технічні особливості, які ми озвучуємо фермерам, супроводжуючи їх, адже деякі аспекти можуть бути для малих підприємців новими і мало вивченими.

 

Мережа гіпермаркетів «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»

фото: retailers.ua

​У виборі своїх постачальників «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» керується принципами – на полицях мережі продаються виключно високоякісні товари від надійних партнерів. Прикладом ефективної співпраці компанії із малими та середніми підприємцями є проект «Фермове», який було створено у співпраці із одним з відомих світових виробників сільськогосподарського насіння «Сингента Україна» у травні 2016 року. В рамках проекту METRO підтримує локальне фермерство та культуру здорового харчування в Україні. Завдяки проекту «Фермове» компанія створює додаткові конкурентні переваги для себе і своїх партнерів, і пропонує найкращий вибір українських овочів, фруктів та зелені своїм покупцям.

Позитивною динамікою відзначається кількість учасників проекту, яка зросла удвічі: він розпочинався з участі 30 приватних підприємств зі всієї України, а в 2017 році вже нараховується 70 фермерських угідь, з якими співпрацює METRO.

Співпраця

Така співпраця приносить вигоду обом сторонам.  Для постачальників – це професійна підтримка METRO в сфері підготовки продукції до продажу, яка полягає у калібруванні, сортуванні, фасуванні та доставці товарів у торговельні центри METRO. Окрім цього, «МЕТРО Кеш енд Кері Україна» проводить для підприємців навчання зі стандартів якості, а ще – підтримує бренд «Фермове» різноманітними маркетинговими кампаніями. Однією з найважливіших переваг для підприємців є надійність і вчасність оплати за товар, яку METRO здійснює без жодних затримок.

Переваги, які отримує METRO у співпраці з малими та середніми підприємцями, полягають у постійному якісному асортименті, який завжди доступний у необхідних для клієнтів обсягах і за вигідними цінами. У сезон врожаю більше 50% асортименту відділу «Овочі та фрукти» закупляється у рамках проекту «Фермове». Для українського населення досить важливо мати можливість споживати саме локальну продукцію, якою їх повністю можуть забезпечити у сезон врожаю торговельні центри METRO. Компанія, в свою чергу, прагне відповідати усім потребам своїх клієнтів та будувати лояльність до власного бренду, а проект «Фермове» є хорошим інструментом для виконання цього завдання.

фотго: retailers.ua

Вимоги

Для того, щоб стати учасником проекту необхідно відповідати усім вимогам компанії, а саме: мати усю необхідну документацію, яка підтверджує якість товарів, дотримуватися усіх технологій вирощування та транспортування овочів та фруктів, тобто — відповідати усім європейським стандартам якості.

«МЕТРО Кеш енд Кері Україна» готова спрямовувати свої зусилля на розвиток малого та середнього бізнесу. Саме тому, з кожним роком вимоги компанії щодо партнерів стають все вищими. Адже компанія прагне, щоб «Фермове» стало глобальною платформою для вирощування та реалізації фруктів і овочів не лише для українського ринку, а також для експорту до країн Європейського Союзу.

Ще з фермерами працює мережа супермаркетів "Сільпо", але на момент виходу матеріалу вони не змогли відповісти на питання. "Органічні" фермери можуть співпрацювати з мережею GoodWine. 

Ukrainian

Читати ще