Ірина Паламар виступила за державну підтримку домогосподарств у реєстрації та ідентифікації тварин

Дата публікації: 21-11-2018 - 12:43

Голова Асоціації тваринників на засіданні аграрного комітету ВР закликала мотивувати одноосібні домогосподарства реєструвати тварин шляхом відшкодування витрат на дану процедуру, а також внести зміни в законодавство про субсидії, аби утримання худоби не впливало на сукупний дохід селян.

20 листопада 2018 року голова Асоціації тваринників України Ірина Паламар виступила на засіданні Комітету ВР України з питань аграрної політики та земельних відносин щодо Проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин» (р. № 9022 від 22.08.2018 р., Автори Бакуменко О.Б., Лабазюк С.П., Кучер М.І., Юрчишин П.В.).

 

Голова АТУ прокоментувала законопроект №9022 в частині питань ідентифікації та реєстрації сільськогосподарських тварин, відзначивши, що для системи ідентифікації та реєстрації саме ВРХ важливим є мотивувати одноосібні домогосподарства, адже вони утримують більше половини всього поголів’я. «Наразі ОСГ не зацікавлені ідентифікувати та реєструвати тварин через те, що в такому випадку втратять субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, - наголосила Ірина Паламар. - Тому ми вважаємо, що паралельно з прийняттям цього закону має рухатися процес із внесенням змін КМУ до постанови №848 від 21 жовтня 1995 року «Про спрощення порядку надання населенню субсидій …». З цього питання Асоціація тваринників неодноразово подавала до Уряду свої пропозиції».

В цілому є Асоціація тваринників України підтримує законопроект №9022, оскільки на сьогоднішній день діюча система ідентифікації та реєстрації сільськогосподарських тварин практично не працює. Фахівці АТУ вважають, потрібно, аби кожну тварину та її переміщення можна було простежити, контролювати епізоотичну ситуацію в країні, і в кінцевому результаті споживачу бути впевненим в якості та безпечності продуктів харчування. Беззаперечно, що необхідність прийняття нового закону з ідентифікації та реєстрації тварин викликана і взятими Україною зобов’язаннями перед європейським співтовариством в частині гармонізації законодавства.

Власники сільськогосподарських тварин повинні відчувати відповідальність за порушення вимог ідентифікації та реєстрації. Проте одночасно має бути передбачене державне  відшкодування для фізичних осіб понесених витрат з ідентифікації та реєстрації, а також максимальний спрощено механізм його отримання.

Однак, як вважають фахівці АТУ, згідно з законопроектом 9022, навпаки, пропонується виключити в чинному Законі «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» (а саме, частину 3 статті 5-1 та частину 1 статті 10) положення про обов’язкове відшкодування державою фізичній особі (власнику тварин) понесених витрат на оплату послуг з ідентифікації та реєстрації. Замість цього у законопроекті передбачається державна підтримка ідентифікації та реєстрації с/г тварин, що утримуються та розводяться фізичними особами шляхом спрямування бюджетних коштів на придбання засобів ідентифікації тварин та засобів для їх кріплення, бланків ідентифікаційних та реєстраційних документів, ведення та підтримку Єдиного державного реєстру тварин (стаття 10 законопроекту). При цьому залишається чинним положення, що послуги з ідентифікації та реєстрації тварин сплачуються за рахунок юридичних і фізичних осіб – власників цих тварин (частина 1 статті 5-1 Закону «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин. Тобто, ці положення суперечать одне одному.

Щодо недоліків пропонованого законопроекту, то законопроект говорить про обов’язок ідентифікації та реєстрації тварин юридичними та фізичними особами (стаття 5), а в частині державного контролю лише про господарства (стаття 9-1), без уточнення, які саме мається на увазі господарства: господарства усіх категорій (сільськогосподарські підприємства та господарства населення) чи окремі?

Також статтею 9-1 законопроекту передбачається обов’язкова мінімальна кількість (у %) господарств за видами сільськогосподарських тварин для проведення держаного контролю. Наприклад, щорічний державний контроль господарств з ВРХ має становити щонайменше 3% від усієї кількості господарств у країні. Знову ж таки виникає питання, це 3% від якої кількості господарств? Можливо, доречно збільшити ці граничні мінімальні розміри, щоб сприяти більш швидкому запровадженню системи ідентифікації та реєстрації тварин?

Результат: даний законопроект було підтримано учасниками засідання.

З-поміж інших питань, що розглядалися на засіданні, були наступні:

  • Проект Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», друге читання (реєстр. № 8450 від 07.06.2018).

Результат:

Законопроект рекомендували прийняти в 2-му читанні.

 

  • Проект Закону України «Про основні засади державної аграрної політики та державної політики сільського розвитку», поданий народними депутатами України Бакуменком О.Б., Мартиняком С.В., Давиденком В.М. та іншими (реєстр. № 9162 від 04.10.2018).

Результат:

Найбільша дискусія розгорілась навколо даного законопроекту, та за результатом обговорення, більшістю було рекомендовано його підтримати і взяти його за основу.

  • Також було розглянуто 2 законопроекти щодо генетично модифікованої продукції: «Про державний контроль за генетично модифікованою продукцією у сільському господарстві та харчовій промисловості», поданий народними депутатами України Люшняком М.В., Котом А.Б., Кулінічем О.І. та іншими (реєстр. 7186 від 06.10.2017), а також «Про внесення змін до деяких законів України щодо відстеження і маркування генетично модифікованих організмів та обігу, відстеження і маркування харчових продуктів, кормів та/або кормових добавок, ветеринарних препаратів, отриманих з використанням генетично модифікованих організмів», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. 7210 від 19.10.2017).

Результат:

Аграрним комітетом було підтримано законопроект № 7186, а 7210 – відхилено.

Ukrainian

Читати ще